Menu

Når én opgave bliver til en verden af visuel branding

Danfoss


Produktbilleder / Miljøbilleder / Reklamer / VR / Film / Kampagne-websites

Det startede med en enkelt film og udviklede sig derfra. For år tilbage tog Danfoss os med på en rejse gennem tre af deres kerneprodukter. Med de rette spørgsmål fik vi indsigt i USP'erne, målgrupperne og de udfordringer, som Danfoss møder, når de præsenterer de komplekse produkter på det internationale marked. 

Fordi Danfoss introducerer os til deres produkter på et tidligt stadie, har vi en unik mulighed for at udvikle de rigtige koncepter og de mest optimale storytelling-teknikker. Herudover kan vi være behjælpelige med at vælge de rette platforme, så vi rammer målgrupperne der, hvor de befinder sig.

Visuel kommunikation når det er bedst

Danfoss udvikler teknologier, der gør verden i stand til at få mere ud af mindre. Danfoss spiller en aktiv rolle i forhold til de vigtigste vækstagendaer i en verden i konstant forandring: infrastruktur, fødevarer, energi og klima er fokusområderne for virksomheden - en virksomhed der har vækstet og nydt fremgang i over 80 år.

Et Danfoss-produkt er komplekst og deres produktionssetup er stort og besværligt at transportere og fremvise rundt om i verden. 

Derfor er simplificeret produktpræsentation i højsædet for Danfoss. Til verdens største Drives-konference Danfoss Drives var der kun ét rigtigt svar på den optimale produktpræsentation: Virtual Reality.

Sammen med Danfoss har vi skabt en mindeværdig, sjov og lærerig oplevelse. 

En, to, tre konferencer



VR og Realtime VR har været et fokuspunkt for Danfoss i tre år nu. Grunden til det ligger lige for: Det giver unik indsigt i produktet og giver de besøgende mulighed for at entrere Danfoss' verden og se produkterne i deres rette omgivelser. Og takket være realtime VR, som er VR med håndholdte controllere, kan de besøgende også fysisk række ud efter produkterne, dreje dem rundt, skille dem ad og samle dem igen. Det er detaljeret produktpræsentation på et helt nyt niveau. 

Kompleksitet simplificeres med storytelling

 

Hos Danfoss er de modige. De tager ikke bare chancer, men opsøger helt bevidst nye og uafprøvede veje og tiltag. De tager innovative skridt hver dag for at leve op til deres egen leveregel om Engineering tomorrow. Og heldigvis har vi fået lov til at følge dem på vejen. 

Sammen er vi taget på en rejse mod de ukonventionelle ideer. Vi har ladet elegancen og præcisionen fra balletten symbolisere den punktlige timing i deres IMC Integrated Motion Controller. Til at forklare fordelene ved deres Orbital motorer har vi brugt en interkontekstuel reference til 'Transformers'-universet. Senest er skydiving og tilliden til din skærm og din instruktør blevet symbolet på den tillid, som du trygt kan have til Danfoss. Rejsen med Danfoss er baseret på tillid og tiltro, og vi er stolte af at vi har indfriet deres forventninger og holdt tilliden intakt.

Metaforens magt

Et Danfoss-produkt er så finindstillet og fungerer med den samme synkroniserede perfektion som en balletduo. Sofistikeret udstyr, en kæmpe green screen og et kompetent hold får det hele til at gå op i en højere enhed. 3D kombineret med realfilm transformerer det hele til en symfoni af storytelling. 

I produktfilmen om Orbital X skal skuespilleren agere og reagere til absolut intet og historien tager først sin form i redigeringsrummet og ikke på location. Det er én af de krævende faktorerer vi arbejder med, når vi arbejder med 3D. 

Danfoss Drives forstår de udfordrende situationer hverdagen byder på i dagens teknologiske samfund. Præcis som manden i videoen udvider sin horisont og bliver mere kompetent, går Danfoss Drives igennem de samme processer for at forblive 'Consistently Awesome'.

Se filmene og behind-the-scenes-film nedenfor...

Danfoss Drives - IMC Integrated Motion Controller

Behind the scenes - Orbital X

Danfoss Power Solutions - Orbital X

Danfoss Drives - consistently awesome

Kontakt Rune Lawaetz Haaning for mere information