Menu

70% af salget klaret online

Er dit website salg eller fald?

Vidste du, at over 70% af dit salg foregår online - også B2B-salg?

Det vil sige, at dit website er afgørende for, om du lukker et salg, og hvis konkurrentens website er mere professionelt og visuelt overbevisende... ja, så er du ude af gamet.

Dansk Industri har lavet en undersøgelse om virksomheders digitale indkøb. Vi har taget essensen af rapporten, så vi kan hjælpe dig til at blive en bedre online sælger.

Over 70% af salget foregår på dit website

Er det virkelig så meget? Ja, ifølge rapporten udfører virksomhederne omfattende online research langt ind i købsfasen, og dit salg afhænger således af, at din kunde selv kan finde frem til den værdi, du skaber.

Dit website har altså kæmpe potentiale for at sælge dine produkter uden sælgerinvolvering. Men hvordan får du udnyttet det?

Hvad skal dit website kunne?

HVAD?

57% af virksomheder lægger høj vægt på, at du fremstår troværdig og professionel på dit website. Så første skridt er at sikre, at dit website er opdateret, ser lækkert ud og signalerer, at du er seriøs omkring dit arbejde.

HVORDAN?

Glem salgstalen.

I stedet for at fortælle, hvorfor de skal vælge dig, så lad kunderne fortælle, hvilken værdi din virksomhed har givet dem. Det er langt mere troværdigt.

Gør det nemt og flot.

Hvis du viser, at du følger med tiden, og at du har tænkt over brugeroplevelsen og informationsflowet, så vil du helt automatisk give et godt førstehåndsindtryk.

Vis dig frem.

Jo mindre du siger, jo mere fortæller du. Grafikker, billeder, film og specielt interaktive værktøjer er langt stærkere salgsargumenter, da vores hjerner afkoder visuelt frem for tekstuelt. Og din kunde bliver ikke mere overbevist af en masse tekst, som du selv har fundet på.

BEVIS!

Egernsund Tegl har knækket koden. Kunder imødekommes med et visuelt overbevisende site, som er nemt at finde rundt på og referencerne understøttes af kundecitater. Sådan skal det gøres!

Luk salget!

HVAD?

Vi ved, at indkøberne bruger internettet i både inspirations-, afgrænsnings- og beslutningsfasen. Hvis du vil lukke salget, er det afgørende, at du præsenterer dine produkter mindst lige så stærkt, som din sælger vil kunne.

HVORDAN?

Med VISUELT PROOF! Vis hvad du har, hvordan det kan kombineres, hvordan det fungerer, og hvor let det implementeres.

Gør det i en film, med en million billeder eller med et konfigureringsværktøj, der er skræddersyet til din forretning.

BEVIS!

BoConcepts Osaka-sofa kan købes i 115.000 forskellige versioner. Der er altså rig mulighed for, at kunderne kan finde lige præcis den sofa, der passer til dem. Men BoConcept kan ikke tage billeder af alle 115.000 kombinationsmuligheder. Det har de heldigvis en smart løsning på - de bruger 3D og vores ImageScripting-teknologi.

Ud fra bare én grundmodel kan de forskellige muligheder visualiseres, så kunden selv kan mixe og matche indtil de rammer plet, og så er salget i hus.

Konfigurér!

Lad os lige gå tilbage til Egernsund Tegl igen... Hvordan overbeviser de deres kunder? Ved at vise alt og gøre det nemt for kunden at se, hvad han køber. Kunden kan tilpasse produktet til sine behov og er allerede købeklar, når han kontakter Egernsund Tegl.

Prøv dig frem med et par klik, så er det ret åbenlyst, hvad dette værktøj kan!

 

Psst! Klik her for at læse hele rapporten fra Dansk Industri